Cześć!



Czuję łaskotanie w brzuchu, strach łapie mnie za gardło, mam ciepłe spojrzenie, przeszła mnie gęsia skórka, dotknęłam go do żywego, jestem do rany przyłóż, czuję to przez skórę.

Bodymindlab.pl to jest miejsce dla ludzi, dla których ciało jest ważne. Tak jak dla mnie. Dla osób, u których ekspresja problemów odbywa się poprzez ciało - w postaci choroby. 

Medycyna i psychologia nazywają to somatyzacjami. Zjawisko jest ekscytująco i boleśnie nieuchwytne - dla lekarzy, dla badaczy, dla samych pacjentów. Psychiatria już wycofała się z definicji: symptomy medycznie niewyjaśnione. Psychoterapia bywa skuteczna, ale osoby somatyzujące są jej niechętne. Chorzy ciągle pytają samych siebie: czy to jest prawdziwa choroba?

Na bodymindlab.pl chcę zbierać najnowsze publikacje naukowe w obszarze body-mind science, zbliżać się do zrozumienia tego, jak ciało i umysł "gadają ze sobą" w chorobie, poszukiwać skutecznych rozwiązań dla osób somatyzujących, przyglądać się ich sposobowi przeżywania choroby. Mam też nadzieję, że wokół bodymindlab.pl uda się stworzyć społeczność, której siła wzajemnie będzie udzielać się nam wszystkim. 

Gdy zaczynam z kimś rozmowę na temat ekspresji poprzez chorobę, wiele osób wykrzykuje: tak! wiem dokładnie o czym mówisz - mam tak samo! 

Znacie sformułowanie "gut feeling"?  Mój żołądek mi mówi, że takie miejsce, jak bodymindlab.pl jest potrzebne.



Comments

Popular Posts